ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 上武大学経営情報学部紀要

Placement testing for three university departments

https://jobu.repo.nii.ac.jp/records/132
https://jobu.repo.nii.ac.jp/records/132
0ddd0a78-7650-49ff-93b6-fed77dcf8ee9
名前 / ファイル ライセンス アクション
730-34-053.pdf 730-34-053 (818.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-01-31
タイトル
タイトル Placement testing for three university departments
タイトル
タイトル Placement testing for three university departments
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 item analysis
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 language testing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 placement
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 reliability
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 streaming
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 ジェイムズ, ロバート

× ジェイムズ, ロバート

WEKO 121

ジェイムズ, ロバート

ja-Kana ジェイムズ, ロバート

Search repository
JAMES, Robert G.

× JAMES, Robert G.

WEKO 122

en JAMES, Robert G.

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study probed whether a single placement test used for streaming students in three departments at Jobu University was equally appropriate and effective for each group of students. Samples of student answers on a common placement test from each department were compared by means of ANOVA to ascertain whether they constituted one or more groups in terms of proficiency. Further, an item analysis of the test was performed, to ascertain the difficulty of the test for each group, and also judge how well the test discriminated between strong and weak students in each department. These latter objectives are part of an ongoing project to improve placement testing at the institution. Results of the ANOVA study suggest that there are only two groups of students across the three departments: Business and Information Sciences students on the one hand, and Nursing students on the other. Item analysis suggested that the test is of an appropriate dif culty level for the former group, while being overly easy for the latter. Additionally, the analysis suggested that for the higherscoring group, the test appears to discriminate less well between strong and weak students. Based on these conclusions, the item analysis provides a starting point for the development of more focused placement instruments, should the decision be made to use separate test for the two student population.
書誌情報 上武大学経営情報学部紀要. 2009, no.34, p.53-60
en : Jobu Daigaku Keiei Joho Gakubu kiyo (Bulletin of Faculty of Management Information Sciences, Jobu University). 2009, no.34, p.53-60

号 34, p. 53-60, 発行日 2009-12-28
出版者
出版者 上武大学経営情報学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0915-5929 1884-7307
論文ID(NAID)
識別子タイプ NAID
関連識別子 110007409665
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:14:47.053851
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3